ژل رویال چیست؟ همه چیز در مورد اکسیر جوانی

ژل رویال چیست-همه چیز در مورد اکسیر جوانی

از قرن ها پیش امپراطوران و حاکمان زیادی به دنبال ماده ای افسانه ای، به نام اکسیر جوانی بودند تا با آن قدرت و شادابی جوانیشان را برگردانده و عمرشان را طولانی تر کنند. اکسیری که بالاخره خود را در قرن 18میلادی بر همگان آشکار کرد…

اگرچه امروزه تابلوی کلینیک های زیبایی، در تمام شهرهای کوچک و بزرگ به چشم می خورد و به لطف پکیج های جوانسازی، می توان شادابی و جوانی را به چهره ها برگرداند اما، این روش ها تا چه حد امن و بدون عارضه هستند؟ علاوه بر گران قیمت بودن این خدمات، آیا کلینیک های زیبایی قادر به جوانسازی اندام های داخلی بدن ما و بهبود سلامتی جسمی مان هم هستند؟ ژل رویال می تواند همان اکسیر جادویی جوانی باشد که بصورت طبیعی و بدون هیچگونه عارضه ای، جسم و چهره ی ما را جوانتر، شاداب تر و عمرمان را طولانی تر کند.

تاریخچه ی ژل رویال در عهد باستان

در طول تاریخ از ژل رویال بعنوان معجونی ارزشمند و قدرتمند یاد شده؛ کلیوپاترا -که نماد اغواگری و زیبایی یونان است و با جاذبه جنسی خود قلب قدرتمندترین مردان تاریخ را به تسخیر خود در آورد- در لوازم آرایشی خود از ژل رویال استفاده می کرده. همچنین یونانیان باستان معتقد بودند ژل رویال می تواند بدن فرعون را جوان نگه دارد.

در چین کهن به ژل رویال Aphrodisiac، به معنای داروی عشق می گفتند و معتقد بودند باعث افزایش میل جنسی می شود. در طب هند باستان هم، برای درمان ناباروری از ژل رویال استفاده می کردند. امروزه مصرف ژل رویال در جهان به شدت رو به رشد است بطوریکه ژاپن، با مصرف سالانه بالغ بر 30هزار تن رتبه ی اول را در مصرف ژل رویال دارد.

داستان معروفیت ژل رویال در قرن 18 میلادی

با اینهمه معروفیت جهانی و شناخت علمی انسان از ترکیبات ژل رویال به قرن 18 میلادی بر میگردد؛ زمانیکه پاپ دوازدهم بعلت بیماری در بستر مرگ بود و حتی نمی توانست جرعه ای آب درون معده خود نگه دارد و با هر سرفه خون بالا می آورد. بزرگترین متخصصان دنیا را گرد هم آورده بودند اما هیچکدام راه درمانی نیافتند.

در نهایت به سراغ پروفسور پل نیهانس نویسنده ی کتاب راز جوانی ابدی و از پیشگامان درمان سلولی رفتند. در آن زمان پروفسور کلینیکی را در کنار دریاچه لمان سوئیس احداث کرده بود و مهمترین شخصیت های سیاسی و فرهنگی نظیر دولت مردان بزرگ، نقاشان و هنرمندان معروف، میلیاردر ها و… را می پذیرفت این ها افرادی بودند که نمی خواستند پیر شوند و روش سلول درمانی پرفسور به آن ها امکان بازیابی جوانیشان را می داد.

پروفسور توانست با درمان منصحر بفرد خود پاپ را از مرگ حتمی نجات داده و در سال 1954 به معروف ترین چهره محافل پزشکی تبدیل شود. هرچند این مرد اسرار آمیز هرگز راز درمان های خود را فاش نکرد، اما جوامع پزشکی راز درمان را، تجویز ژل رویال عنوان کرده و این خبر بصورت رسمی در روزنامه ها منتشر و سبب شناخته شدن ژل رویال در سطح جهانی شد.

ژل رویال چیست

ژل رویال ماده ای سفید رنگ مایل به زرد روشن، چبسناک با بوی خاص است که ترش مزه، گس و کمی شیرین است؛ و به آن ژل سلطنتی، غذای ملکه، شهد شاهانه و شاه انگبین(انگبین به معنای زنبور) هم می گویند.

اختلاف طبقاتی در کندو

حتما تعجب می کنید اگر بدانید یک زنبور کارگر با زنبور ملکه از ابتدا دارای ژنوم و تخم یکسانی هستند و تنها تفاوت آنها، در مصرف 6 روز ژل رویال بیشتر است!

همانطور که گفتیم غذای تمام لاروهای زنبورعسل در 3 روز اول زندگیشان ژل رویال است؛ بعد از این 3 روز، زنبور پرستار لاروی را بعنوان ملکه انتخاب کرده و آن را برای 6 روز دیگر هم با ژل رویال تغذیه می کند در حالیکه مصرف ژل رویال برای دیگر زنبورها به پایان رسیده و آنها تا پایان عمر کوتاه خود با گرده و عسل تغذیه می شوند. زنبور کارگر عقیم است و نهایتا 7 ماه عمر می کند. اما ملکه، تا پایان عمر خود تنها از ژل رویال تغذیه کرده، 7 سال عمر می کند و قادر به روزانه 2000 تخم ریزی است! شگفت انگیز نیست؟

تفاوت زنبور ملکه و  کارگر

محتویات ژل رویال

ژل رویال ساختار پیچیده ای دارد و در حال حاضر یکی از قوی ترین مکمل های دارویی دنیا و ماده ای فراسودمند نامیده می شود. ژل رویال حاوی پروتئین و لیپیدهایی است که ماده ی فعال بیولوژیک ژل رویال محسوب می شوند. همچنین سرشار از آمینواسیدهای ضروری، ویتامین های مختلف از جمله تیامینB1تیامین-B2ریبوفلاوین-B3نیاسین-B5پنتوتنیک اسید-پیریدوکسینB6 و اسید فولیکB9 و بیوتین و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، گوگرد، کلسیم، منگنز، روی و آهن می باشد.

یکی از مهم ترین اسیدهای چرب غیر اشباع طبیعی، HDA10 نام دارد؛ اثرات مهم بیولوژیکی ژل رویال از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی آن بعلت وجود این ماده ی ارزشمند است که منحصرا درون ژل رویال یافت می شود.

فواید ژل رویال برای سلامتی انسان

omcl1259510 fig 0005 m 1

ژل رویال یکی از فرآورده‌های زنبور عسل است که پتانسیل بالایی برای درمان بیماری‌های انسانی دارد. نمودار بالا برگرفته از مقاله ای تخصصی (برای دیدن مقالات کلیک کنید) در رابطه با فعالیت های بیولوژیکی ژل رویال است که در آن برای ژل رویال 5 خاصیت اصلی شناسایی شده: “عامل آنتی اکسیدانی، ضد تومور، ضد پیری، نوروتروپیک(تقویت کننده عصبی) و ضد التهابی.” سایر خواص را در ادامه می بینید.

بالا بردن توان جنسی در زنان و مردان

[تحقیقات] متعدد نشان داده که مصرف ژل رویال در مردان، سطح تستوسترون را افزایش داده و انرژی و توان فیزیکی مردان را بالا می برد. همچنین سبب بهبود کیفیت اسپرم، افزایش میل جنسی و رضایت زناشویی می شود.

در زنان هم، هورمون اندوکرینی اصلی استروژن است که با مصرف ژل رویال، سطح استروژون و رشد فولیکول های تخمدان افزایش یافته و باعث افزایش کشش، توان و رضایت جنسی می شود. علاوه بر نتایج آزمایشات، گزارش های مردمی زیادی مبنی بر اثرگذاری ژل رویال وجود دارد که می تواند توضیحی بر این باشد چرا در چین کهن به ژل رویال Aphrodisiac (داروی عشق یا هوس افزا) می گفتند.

جوان سازی پوست و جلوگیری از چین و چروک

فواید ژل رویال برای پوست

یکی از خواص اثبات شده و اصلی ژل رویال، خاصیت ضد پیری(Antiaging) و کلاژن سازی آن است. [تحقیقات] نشان داده‌اند که ژل رویال می تواند تولید کلاژن در پوست را افزایش داده و با آبرسانی عمیق و حفظ حالت کشسانی پوست، از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند؛ ضمن آنکه مصرف دوره ای ژل رویال می تواند در روشن کنندگی، لطافت، از بین رفتن آکنه و لک های پوستی موثر باشد .

بهبود وضعیت روانی و خلق و خو

ژل رویال بعلت وجود استیل کولین که اثرات شبه هورمونی دارد، تاثیرات عمیقی بر سیستم عصبی مرکزی و محیطی انسان می گذارد و یک انتقال دهنده ی قوی عصبی محسوب می شود که سبب بهبود خلق و خو، کم کردن علائم افسردگی، تقویت ظرفیت عصبی و سرزندگی در فرد می شود. [منبع]

به علاوه، ژل رویال ممکن است دارای ترکیباتی باشد که به بهبود عملکرد مغز، تمرکز و حافظه کمک می‌کنند. این اثرات می‌توانند برای پیشگیری از اختلالات مغزی مرتبط با پیری و بالا بردن توان ذهنی در انسان، مفید باشند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان

تحقیقات نشان داده که مصرف ژل رویال می تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد

سبک زندگی سالم، به ویژه رژیم غذایی، نقش مهمی در درمان و پیشگیری سرطان دارد. در سال های اخیر، ماده ی غذایی که به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد توموری خود، بسیار مورد توجه متخصصین تغذیه و دانشمندان پزشکی قرار گرفته ژل رویال است که در پزشکی به آن (RJ) می گویند. بخاطر اثر ضد تکثیری که ژل رویال بر سلول‌های نوروبلاستوما می‌گذارد، آن را یک ابر غذای ضد سرطانی نامیده اند. [منبع]

تحقیقات نشان داده مصرف ژل رویال در دوزهای روزانه کمتر از mg/kg 200 می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مفید باشد. [منبع] همچینن در پژوهش دیگری عنوان شده که مصرف روزانه ی ژل رویال می‌تواند درکاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مفید باشد. [منبع]

درمان سرطان با ژل رویال

اگرچه ژل رویال به علت داشتن خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی، به کاهش عوارض ناشی از درمان سرطان از جمله جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و عوارضی همچون نارسایی قلبی، التهاب و مشکلات گوارشی (GI) کمک می کند و سبب تسکین علائم و افزایش سطح گلبول های سفید می شود، اما در درمان سرطان به تنهایی نقشی نداشته و باید بعنوان مکمل مصرف شود. اخیرا تحقیقات نشان داده آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این ماده می‌توانند از آسیب به سلول‌های دیگر جلوگیری کرده، و باعث حفظ سلول‌های سالم بدن شوند اما در خصوص توانایی ژل رویال برای درمان سرطان هنوز شواهد کافی در دست نیست.

ضد پیری و افزایش طول عمر

در انسان، پیری با کاهش عملکرد کلی بدن و خطر ابتلا به بیماری های مختلف همراه است. از این رو در تمام طول تاریخ دانشمندان به دنبال یافتن راهی برای کم کردن اثرات پیری، حفظ شادابی بدن و افزایش طول عمر هستند.

اخیرا تحقیقات معتبری در این زمینه با عنوان Royal Jelly Promote Longevity صورت گرفت که در بخش نتیجه گیری آن اینطور بیان شده: “ژل رویال و مواد پروتئینی و لیپیدی موجود در آن باعث افزایش طول عمر در موجودات مختلف شده و از پیری بافت ها جلوگیری و بدن را جوان نگه می دارد. این یافته ها راه را برای اختراع داروهای ضد پیری حاوی ژل رویال، هموار می کند.[منبع1][منبع2]

جلوگیری و درمان آلزایمر و پارکینسون

تحقیقات نشان داده که مصرف ژل رویال می تواند روند آلزایمر را به تعویق انداخته و در تقویت تمرکز و حافظه موثر باشد.

تخریب سلول های عصبی و ارتباطات بین نورون هاست که باعث بروز آلزایمر و پارکینسون می شود. ژل رویال به خاطر خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی خود، مانع قوی در برابر این تخریب است. همچنین ژل رویال سرشار از مواد مغذی است که می تواند مستقیما حافظه و تمرکز فرد را افزایش داده و با تحریک سیستم عصبی مرکزی در افراد مبتلا به آلزایمر و پارکینسون، عاملی امیدوار کننده برای فعال شدن مجدد سلول های بینادین مغز شود. [مبع]

خواص ژل رویال برای زنان

  • یائسگی زنان : در زنان، پیری با یائسگی شروع می شود؛ مواد مغذی موجود در ژل رویال مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب، می‌توانند به تعادل هورمون‌ها در زنان یائسه کمک کرده و علائمی مانند گرماهای شبانه، عصبی‌گریزی، افسردگی و خشکی و ضعف واژن را کاهش دهند.

در یک [پژوهش ژاپنی]، 42 زن یائسه را تحت مصرف ژل رویال قرار داده و در نهایت دانشمندان این پژوهش چنین نتیجه گیری کردند: “مشاهده شد که مصرف ژل رویال در تسکین علائم یائسگی مانند اضطراب، افسردگی و کمردرد در زنان یائسه موثر است.”

  • دوران قاعدگی و علائم pms : همچنین ترکیب مواد مغذی، ژل رویال می تواند علائم ناخوشایند قبل از قاعدگی مانند تحریک پذیری، نوسانات وزن و احتباس آب را کاهش می دهد. باعث رشد فولیکول های تخمدان شده و با افزایش هورمون های استروئیدی، رضایت جنسی بیشتری را برای زنان به ارمغان آورد.

درمان ناباروری با ژل رویال

در دهه های اخیر تحقیقات زیادی مدعی هستند که ژل رویال مکملی قوی و اثرگذار در جهت درمان ناباروری، بهبود تحرک و کیفیت اسپرم، بهبود وضعیت تخمدان و سلامت رحم در زنان می باشد. [منبع] همانطور که گفتیم، تنها مصرف ژل رویال است که ملکه ی زنبورعسل را قادر به روزانه 2000تخم ریزی می کند!

پیش بینی شده که در آینده ی نزدیک، ژل رویال دارویی جایگزین در درمان ناباروری است چرا که بسیار موثرتر، مقرون به صرفه تر و بدون عارضه است. کما اینکه در حال حاضر هم بسیباری از پزشکان مستقیما مصرف ژل رویال را برای درمان ناباروری توصیه و موثر می دانند و از دیرباز گزارش های تجربی زیادی در این خصوص وجود دارد.

منبع غنی از آنتی اکسیدان

ژل رویال، یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان طبیعی است که اثربخشی آن حتی از ویتامین E که آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود، بیشتر است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از بدن ما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کنند و در تقویت سیستم ایمنی و بازسازی سلول های تخریب شده بسیار موثرند. رادیکال های آزادی که در اثر عواملی مانند: قرار گرفتن در معرض اشعه UV، دود سیگار، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، شرایط روحی و روانی نامناسب و برخی از مواد شیمیایی مانند آفت‌کش‌ها و… ایجاد می شود.

بالا بردن انرژی بدن و حفظ تناسب اندام

مصرف ژل رویال، باعث بهبود سطح انرژی، افزاش فعالیت های بدنی و به طبع باعث تناسب اندام به خصوص در افراد سالخورده می‌شود. کما اینکه ژل رویال سرشار از مواد مغذی، پروتئین و ویتامین هایی است که به تناسب اندام و فعالیت های ورزشی ما کمک شایانی میکند.

کنترل فشار خون

 در سال 2016 آزمایشی در زمینه تاثیر ژل رویال بر فشار خون صورت گرفت و نتایج بیانگر این بود که، پروتئین های موجود در ژل رویال باعث شل کردن سلول های ماهیچه ای در شریان ها و رگ های خونی شده و فشار خون را کاهش می دهند. همچنین پروتئینی خاص به نام رویالزین در ژل رویال وجود دارد که فعالیت آنزیم‌های مسئول برای کنترل فشار خون را مهار کرده و برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است. [منبع]

خاصیت پروبیوتیکی و موثر در سیستم گوارشی

پروبیوتیک باکتری‌ زنده و مخمر مفیدی است که به گوارش غذا کمک می‌کند و به باکتری‌ خوب معروف است. ژل رویال حاوی مقادیر قابل توجه ای از پروبیوتیک است که می تواند به تنظیم عملکرد روده و کاهش مشکلات گوارشی مانند یبوست، نفخ و درد شکم کمک کند.

نتیجه گیری این بخش :

خواص عنوان شده، تنها بخشی از نتایج مقالات و پژوهش های علمی صورت گرفته در خصوص خواص ژل رویال برای سلامتی انسان بود، که توسط تیم لاوین با دقت تمام اعتبار سنجی، ترجمه و در این مقاله جمع آوری شد. از دیگر خواص ژل رویال به اجمال می توان موارد زیر را نام برد: کاهش کلسترول، پیشگیری و بهبود پوکی استخوان، بهبود خشکی چشم، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، درمان دیابت و کنترل قند، موثر در بهبود زخم و خاصیت ضدباکتریایی بالا، تسکین روماتیسم مفصلی و… همچنین دبیر انجمن علمی طب سنتی ایران در زمان همه گیری بیماری کرونا، مصرف ژل رویال را برای تقویت سیستم ایمنی بدن، به شدت توصیه کرد.[منبع1] [منبع2] [منبع3] [منبع4]

ژل رویال

465,000 تومان780,000 تومان

میزان مصرف ژل رویال

میزان مجاز مصرف ژل رویال برای یک انسان بالغ در حالت عادی روزانه 1گرم (به اندازه ی یک نخود) و در حالت بیماری روزانه 3 گرم است. برای کودکان بالای 5 سال هم روزانه نیم گرم مجاز می باشد. برای گرفتن نتیجه و اثربخشی باید ژل رویال را بصورت دوره ای و منظم مصرف کنید. تیم لاوین دوره ی مصرف زیر را پیشنهاد می کند :

روزانه به مدت 30 روز، یک گرم ژل رویال را در حالت ناشتا مصرف کنید. پس از 30روز، 15 روز مصرف را متوقف و در صورت تمایل می توانید دوره را برای 30 روز دیگر مجدد تکرار کنید. (بهترین فصل برای شروع دوره فصل بهار و پاییز است)

طریقه ی مصرف ژل رویال

زیر زبانی (بهترین روش)اول صبح بصورت ناشتا، 1گرم ژل رویال(به اندازه ی یک نخود) را زیر زبان گذاشته و طعم گس آن را تا حداقل 30 ثانیه تحمل کنید تا از طریق عروق خونی زبان جذب شود؛ سپس آن را قورت دهید.
همراه با عسل
اگر طعم ژل رویال خام برایتان ناخوشایند است، می توانید آن را با نسبت 30گرم ژل رویال در 1 کیلو عسل مخلوط و صبح ها یک قاشق از این ترکیب را در دهان گذاشته و پس از 30 ثانیه قورت دهید.
کپسولجدیدا کپسول های ژل رویال هم به بازار عرضه گشته که چون در روده باز شده و از ترکیب با اسید معده جلوگیری می کند، می تواند گزینه ی مناسب تری باشد.
خشک شده (لیوفیلیزاسیزه)با روش انجماد سریع، ژل رویال را بصورت پودر و خشک شده در می آورند (این همان روشی که با آن شیرخشک را تولید می کنند) که بعلت کاهش خواص، توصیه نمی شود.
خوراکیبصورت مستقیم قورت داده شود که اگرچه موثر است اما بعلت ترکیب با اسید معده، قدری از خواص موثره آن کاسته می شود.

توصیه ی لاوین : بهترین زمان مصرف در حالت ناشتاست، چرا که بدن در بالاترین جذب خود قرار دارد. بهترین روش هم، روش زیر زبانی است؛ چون مواد بیولوژیکی فعال موجود در ژل رویال، بدون ورود به معده، مستقیما وارد جریان خون می شده و جذب می شوند.

اگر طعم ژل رویال برایتان ناخوشایند است پیشنهاد دوم ما به شما، مخلوط کردن آن با عسل است. ترجیحا تا نیم ساعت بعد هم، از خوردن ماده ی خوراکی دیگری پرهیز کنید.

طریقه نگهداری ژل رویال

IMG 20240720 170716 538 1 1

تنها نقطه ضعف ژل رویال، حساسیت بالای آن به فاسد شدن است. ژل رویال به نور، گرما و هوا بسیار حساس است و اگر تنها برای چند ساعت در دمای محیط قرار بگیرد، تمامی خواص خود را از دست می دهد؛ ژل رویال را باید در ظروف تیره رنگ و دربسته و تنها در یکی از شرایط زیر نگهداری کرد :

  • در محیط یخچال تا 1 ماه
  • در دمای فریزر تا 2 سال
  • ترکیب شده با عسل تا 2 ماه در دمای محیط و 1 سال در یخچال

عوارض و منع مصرف ژل رویال

خوشبختانه تا به امروز برای ژل رویال عوارض خاصی گزارش نشده و تنها افراد زیر هستند که باید تحت نظر پزشک شروع به مصرف کرده و احتیاط کنند :

  • کسانی که سابقه ی آسم و آلرژی دارند
  • کسانی که به نیش زنبورعسل حساسیت دارند
  • زنان باردار و شیرده
  • کودکان زیر یک سال

تشخیص ژل رویال با کیفیت از تقلبی

ژل رویال را باید تازه و خام تهیه کرد. ژل رویال تازه، سفید یا مایل به زرد روشن است؛ طعم آن ترش و مایل به شیرین و در شرایط سرمایشی و اغلب یخ زده نگهداری می شود. اما ژل رویال فاسد شده بوی تندتر و رنگ تیره تری دارد؛ بطوریکه براحتی می توان طعم ترشیدگی و سرکه مانندش را حس کرد.

جمع بندی لاوین

اکسیر جوانی نامیدن ژل رویال، اگرچه استعاره است اما امروزه، به لطف نتایج پژوهش ها و آزمایشات تخصصی، این ادعا چندان اغراق آمیز بنظر نمی رسد! همچنین به پشتوانه ی طب کهن و گزارشات بالینی و مردمی، ژل رویال یکی از موثرترین، مغذی ترین و حیرت انگیزترین مواد غذایی موجود در کره ی زمین است. حال که برخلاف سال های گذشته، دسترسی به ژل رویال برای ما به راحتی مقدور شده، حیف است که خود و خانواده ی عزیزتان را از موهبت این گنج شاهانه محروم کنید.

325,000 تومان580,000 تومان
تومان
390,000 تومان730,000 تومان
تومان
367,000 تومان645,000 تومان
تومان
97,000 تومان185,000 تومان
تومان
تومان
ناموجود
325,000 تومان580,000 تومان
تومان
367,000 تومان645,000 تومان
تومان
325,000 تومان580,000 تومان
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینکه برایمان نظر خودتان را درج کردید ممنونیم. لطفا توجه کنید نظراتی که مخالف قوانین هستند، حذف خواد شد.